miercuri, 5 decembrie 2012

Solutie de ingrijire a mobilei-nontoxica

Imi place o emisiune de la Digilife care se numeste "Miresme pentru toti". Este o emisiune despre aromaterapie si beneficiile uleiurilor esentiale.Ceea ce e si mai minunat e ca iti si da tot felul de retete pe care poti sa le faci acasa. Nu retete de mancare ci retete despre cum sa obtii diferite solutii nontoxice pentru tine si casa ta. De exemplu cum sa iti faci un parfum de casa, cum sa ii prepari sotului o lotiune dupa ras, produse de curatenie, repelent, dezinfectant pentru maini, etc.
Ce am probat pana acum a fost parfumul pentru casa si solutia pentru sters mobila.
Pentru parfumul de casa am folosit asa:
20 picaturi de ulei de lamaie sau portocale
60 ml apa distilata.
Trebuie puse in exact aceasta ordine intr-un recipient daca se poate de sticla care are o sprituitoare la capat pentru a putea pulveriza.
Trebuie sa stiti ca mirosul nu tine prea mult din cauza ca uleiul se evapora foarte repede, dar cel mai bun beneficiu pe care-l aduce este ca pe langa ca nu este toxic precum cele de la magazin, uleiul de portocale sau lamaie dezinfecteaza aerul.

Apoi am vrut sa incerc neaparat si solutia de curatat mobila:
40 ml de ulei de masline
15 picaturi ulei de portocale
40 de ml de otet alb distilat sau daca nu gasiti (nici eu nu am gasit) se poate pune otet simplu din acela transparent.
Ingredientele trebuie puse in ordinea in care le-am scris intr-o sticla de sticla (musai sa fie de sticla).Agiti la fiecare folosire sa se amestece uleiurile cu otetul.

Mobila arata minunat dupa ce am sters-o cu solutia asta, mirosul e excelent si nu pateaza asa cum ati crede din cauza uleiului.
Recomand din inima folosirea lor in locul celor de la magazin care sunt pline de prostii.Si asa mancarea pe care o consumam e imbibata de toxine, macar sa le eliminam cat putem din alte surse.

2 comentarii:

Miutza spunea...

Si eu fac asa parfumul de casa, dar sincer nu numar picaturile, pun din ochi :) multumim pt retete!

Rami spunea...

Nici eu nu le numar, dar am scris asa aproximativ pentru cine vrea sa incerce.